آشپزی, تغذیه سالم

کاچی زمان زایمان و عادت ماهیانه

یکی از مطلوب ترین و مفید ترین غذاهایی که در اولین روزهای پس از زایمان و دوران قائدگی میتوان استفاده کرد ، کاچی هست . ازروزگازان قدیم این غذای پر انرژی و پر خاصیت بوده و همچنان هست .کاچی  یکی از سنتهای قدیمی مردم شهر کرمان است که  در قدیم تاثیر  مهمی در صحت بدن  و تقویت جسم و روح خود و اعضای خانواده  خود معجونی را درست می کردند که نه تنها مقوی ، انرژی زا خصوصاً برای رفع کم خونی ، نیروی از دست رفته و بسیاری از ناتوانی های بدن استفاده می کردند . با نقل قول دستور تهیه و مصرف این معجون معجزه آسا این گونه سنتها نسل به نسل سینه به سینه انتقال یافته تا هم نسل امروز از این سنتهای قدیمی بهرمند شده باشند و هم به دست فراموشی سپرده نشده باشد .

مواد لازم :  آرد سبوس دار  ا لیوان   /  روغن زرد اعلاء 3 قاشق غذاخوری /  قرص کمر 1 عدد / ادویه کاچی نساء 1 قاشق مربا خوری / زعفران و گلاب / برای شیرینی کاچی میتوان از نبات یا عسل  به میزان دلخواه استفاده کرد.

ابتدا کمی آرد را تفت میدهیم سپس روغن زرد اعلاء را اضافه می کنیم و بعد قرص کمر پودر شده را همراه ادویه کاچی نساء اضامه میکنیم در مرحله پایانی آب چشمه و زعفران و گلاب را اضافه میکنیم بعد از به جوش آمدن کاچی  به مدت 15 دقیقه به حالت دم قرار میدهیم تا کاچی به روغن بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *